tisdag 1 februari 2011

En förändrad vy



Under ett år har jag gått förbi den här platsen nästan varje dag. Jag har stannat, tagit ett kort och sedan gått vidare. Det är spännande att se hur väder och årstider förändrar bilden.
Men idag hade någonting förändrats, som inte hade någonting med väder och vindar att göra. Det brukar stå ett träd här och varje gång jag fotar, ser jag till att några grenar syns i vänsterhörnet. Nu var det plötsligt tomt och kalt. På marken såg jag sågspånen och rester av små kvistar. Varför tänkte jag.

Senare kollade jag upp Parkförvaltningen och skrev och frågade. Det kom snabbt ett svar att två träd tagits ner (eller avverkats, som det stod) eftersom de var helt döda.
Så bra, nu vet jag. Sånt händer och det är inte mycket att göra åt. Även om det alltid är lite sorgligt när träd försvinner.
Här är trädets sista bild.

3 kommentarer:

  1. Jag sänder en tanke till trädet som gått till evigheten. Saknad.

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt när en vy man är var vid, förändras och man först inte begriper hur...

    SvaraRadera
  3. Karin på FOX: Ja, det är tomt där nu. Inte alls lika roligt att fota därifrån.

    Mira: Ja, fast jag såg tydligt vad som hänt. Först blev jag så arg. Trodde någon provat sin nya motorsåg. Men sen jag kontaktade parkförvaltningen som svarade så snabbt, förstod jag ju varför. Och det var lättare att ta. Hoppas de planterar ett nytt träd.

    SvaraRadera